zondag 19 september 2010

BLOGCOMMUNITY

Moet je nou horen! Marian'ne M was al hard op zoek naar de figuren van de klokkenlopertjes (dat is een leuker woord ervoor, zie de blog van Marian'ne M). De patronen die zij liet zien, hadden de sfeer van die borduursels.
En ook had zij voor mij het breipatroontje van het popje dat ik als rommelmarkt-aanwinst liet zien. Via de mail liet Marian'ne M me weten dat ze het patroontje op de bus had gedaan. Nog even geduld dus, al ben ik al blij met de dingen die ze gevonden heeft.

Maar toen kreeg ik weer een mailtje, met de volgende afbeeldingen:


Dit zijn de figuurtjes van de klokkenlopertjes. Het mailtje kwam van Saskia en zij had deze gevonden in een oud boekje:


De bijpassende spreuken zijn ook leuk:
O, mens wil mercken: de tijd heeft vlercken.
En:
Een boeck, een lustigh vuer, een praatjen aen den haert, Dat acht ik heden nut en grooten schatten waart!

Ik was erg verrast, maar zat hier tegelijk ook te lachen: dat boekje heb ik ook. Ergens. Maar waar?
Vast onbedoeld, was ik gelijk geinspireerd om eens te gaan ´schatgraven´. En hoewel ik vanalles tegenkwam, heb ik dit boekje nog niet gevonden.

Later vanavond, toen ik m´n computer weer aandeed, was er opnieuw een mailtje van Saskia. Nu met het breipatroontje van datzelfde popje! En weer zat ik hier hardop te lachen: ook dit boekje moet ik zelf hebben! Maar ik denk dat DD1 het mee heeft naar haar kamer, zij wilde er een jaar geleden een beertje uit breien (dus DD1, dat boekje moet weer eens thuiskomen).



Ik ben heel benieuwd naar Marian'ne M's patroontje, maar ik moet het nu natuurlijk wel breien! Marian'ne M en Saskia, allebei heel erg bedankt voor het leuke meezoeken, meedenken en mailen.

A Dutch bloglady was searching for the designs of the clockcloths I showed earlier (links in the Dutch piece). She had found a design that was similar, but not the right one. So we were close... And she mailed me she found the pattern of the knitted little doll. Marian'ne has sent it by snail mail, so I'll get it one of these days.

I was happy with her results. But I got another mail from Saskia, another Dutch bloglady, who found the right designs in an old Dutch book with cross stitch designs. They're about old sayings, the first one is telling us that time has wings, the second (the men on the bench) should carry the saying: a book or a warm fire or any talk there is worth a lot. Or someting like that, they're not familiar Dutch sayings either.
I was very surprised, but had to laugh too: I recognized this book. I have it somewhere. But where?
So today I went for a treasurehunt in my own room. Well, I found lots of other stuff, but not this little book.

Later today Saskia mailed me again. She too had found the pattern of the little doll and mailed it to me straight away. I was happy, but laughed out loud: I have this book myself too! But I think DD1 has it at where she lives, so it has to come home some day now.

So now I'm the happy owner of a little to knit-pattern and I now know which designs are used on the clock-clothes. Marian'ne M and Saskia, thanks!

2 opmerkingen:

Jantine zei

Dat je allebei de boekjes zelf (ergens ) hebt, niet te geloven. Maar nu nog vinden, succes ;-)

Anoniem zei

Haha, die boekjes heb ik OOK

ALLEBEI !!

De eerste was ik inderdaad aan het zoeken vorige keer maar heb het nog niet gevonden.
De tweede heb ik niet aan gedacht.
Zal het patroon eens vergelijken.

eeehm, Saskia heeft haar bibliotheek meer op orde dan wij !??;-))

leuk hé om de achtergrond te weten.

MM

eeehm, wáár is mijn oekkie nou >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>