zaterdag 18 september 2010

GRANNY SQUARES, THE FINALE...

Het afwerken van de granny squares is klaar. Voor het moment dan.
'Vroeger' hadden we thuis een zwarte granny square-deken en ik herinner me nog eraan mee-gehaakt te hebben, het was een echt familieproject. Ook herinnerde ik me hoe ik de blokjes aan elkaar haakte. Toen ik daarmee op die manier begon (de hele steek van beide kanten opnemen) begon, was ik er niet meer zo weg van en vond een andere manier: wel hakend, maar alleen het achterste lusje van beide achterkanten aan elkaar met een vaste (geen halve vaste). Dat geeft aan de achterkant een iets opliggende rand, die niet misstaat. Aan de voorkant zitten de blokken naar mijn smaak nu netjes aan elkaar.
Het kleed is zo'n 90 x 100 cm geworden. De rand heb ik niet afgewerkt, ik ga er toch vanuit dat ik er nog een keer blokjes bijmaak. Hoe het er nu uit is komen te zien, is wel wat ik graag wilde!



Toen ik donderdag toch aan het prutsen was met m'n speldenkussen heb ik ook een ander werkje afgemaakt. Ik zag in m'n foto-albums dat ik het blijkbaar al in 2006 geborduurd heb... Het hing in m'n hok met spelden in de onderkant, omdat ik alleen het onderste naadje met de hand nog moest afwerken. Het was natuurlijk zó gebeurd en is nu op tijd een herfst-werkje.


The granny square blanket is done. For now that is. In the 'old times' we used to have a black granny square blanket at home and I even crocheted myself some squares, it was a family-project. But when I crocheted the squares together as we did then, I didn't like it now (the whole stitches from both sides togehter). So I alternated it and took only the back of the stitches together to fix. That gives an new edge at the back and a neat front. In my hymble opinion.
The blanket is 90 x 100 cm now. I didn't finish the edge, I want to make it bigger some day. But I like how it turned out so far.

When I was sewing the pincushion the other day, I picked up an other little project that had to be finish-finished. When I looked it up in my picturetrail I learned I had stitched it in 2006... And only the bottom had to be sewed by hand, it was done in no time off course. So just in time for fall.


4 opmerkingen:

KarenV zei

What a sweet pumpkin! I love your granny square blanket, I can't crochet at all which is a shame, as I'd love to make something like this.

Jantine zei

Zo heb je één, zo heb je zomaar drie dingen af. Super!
Ik vind de deken echt geweldig geworden! Zou je bijna na gaan doen, haken doe ik graag, maar ik krijg zo'n pijn in mijn onderarm daarvan...

Gré zei

Wat is je deken prachtig geworden.
En je borduurwerk is ook schitterend.
In het borduurwerk is het zo leuk dat er kleine figuurtjes in verwerkt is.
Groetjes Gré

Leslie zei

Congratulations on your finish, the granny square blanket is so pretty. Did you use wool yarn?