zondag 12 september 2010

'ROMMEL'MARKT

Er is nog een leuk klokkleedje te voorschijn gekomen. Nog een 'door oma geborduurde', maar de figuren zijn m.i. wat bekender: Adam en Eva en de slang. Voor de liefhebbers laat ik beide kanten zien:



Het was leuk dat andere reageerden op de vorige klokkleedjes. Het boekje van Gertie Wendel heb ik ook en heel veel oude Ariadnes, dus wanneer ik een momentje heb ga ik ook nog eens speuren.


Gisteren was er een rommelmarkt in het dorp. Bij deze rommelmarkt vind ik vaak wel iets leuks (dus geen 'rommel'), en ik kreeg DD3 gezellig mee. Het leuke blijft het onverwachte aanbod, zodat je nooit weet waarmee je gaat thuiskomen. Naast een paar andere dingetjes vond ik dit:


DD1: 'pruttelonderwerpen'; als je t niks vindt, blijft ie thuis...


Van de handwerktafel, een leuk breipatroontje. Als iemand het patroontje heeft, houd ik me graag aanbevolen.


Dit zat wel in een lijstje, maar daar hoorde het oorspronkelijk blijkbaar niet in, en wat mij betreft mag het er weer uit...

From the house of our friends: another clockcloth, with a more known theme: Adam and Eve and the snake in Paradise. For the clockcloth-lovers: both sides.
I loved that some readers commented with information about the last clockcloths. The books they mentioned are in my possession, so I can do some research when I'm having a spare moment.

Yesterday there was a sort of garagesale in our hometown. Most of the times I can pick up some nice things and so I did yesterday. The craft-related items I'm showing: the first is for my oldest. She can see it now and can have it if she wants. I love the knitted little doll. It's a perfect babyshowergift. I would love to knit one myself. And the last one: I think it's from Holly Hobby, but it has been framed or stored poorly. So I will get it out till I decided what to do with this lovely stitching.


10 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Je snapt het niet dat mensen dit weggooien of verkopen. Handwerk dat door je eigen familie is gemaakt. Vooral die laatste is prachtig en ook de Adam en Eva.
Persoonlijk houd ik niet zo van een schellekoord. Maar je kunt het wel in stukken knippen en apart verwerken.
Wat ga jij er allemaal mee doen? Gewoon zo houden of nog verder bewerken?

Anoniem zei

Leuk hè,rommelmarkten...

Echt prachtig die borduurwerken! =)

Doeii! DD3, zoals je mij altijd noemt..! ;)

D1 zei

Hoi!
Ik vind hem wel leuk, maar wil hem ook even in het echt zien! Is wel wat voor bij onze collectie, hihi.
Leuke dingetjes verder. Wat ga je ermee doen?
Zie je woensdag!

Corrieneeltje zei

Erg leuke vondst Anneke en voor mij een bekend motiefje, ik heb ook meerdere patroontjes voor klokkenkleedjes gevonden op rommelmarkten e.d. Je Granny Squares vind ik ook gewéldig, jammer dat het virus een beetje op z'n retour is nu je ontdekte er misschien toch wel minder te hebben dan je hoopte.

Anoniem zei

aaa dat ging mis !!

Zei dat je dit niet moet laten zien want dan ga ik wéér zowken.

Bekend merklap motief en grappig dat ze toch verschillend zijn.

Het patroon van het popje heb ik ook, maar waar ??? ;-))

MM

Anneke zei

hoi marianne'm: zelf heb ik bij Gertie Wandel ook een Adam en Eva gevonden en ik het boek borduren voor iedereen van Lis Paludan staat ook een afgebeeld (maar heel anders...); het zijn vast niet de enige. leuk blogonderwerp...

Anje zei

Vind de gehaakte???? rand zo mooi van het Adamenevaatje...... Is het gehaakt???
Leuk, leuk wat je allemaal laat zien... genieten, dank je wel.
Groetjes Anje.

Jantine zei

Sarah Kay borduurwerk, geweldig! Daar was ik vroeger helemaal gek van!
En dat gebreide poppetje... zou ik zo na willen maken. Ik kan het wel van stof, maar breien, helaas, daar kan ik je niet aan helpen...

mainely stitching zei

What wonderful finds you've made!!

Saskia zei

Het blauwe popje komt uit "Knuffels om te haken of te breien" van Marie Claire.