donderdag 9 september 2010

GRANNY SQUARES...

Afgelopen maandag en dinsdag heb ik wat tijd besteed aan het laatste randje van de granny squares. Omdat het allemaal wit zou worden, hoefde ik zelfs niet meer na te denken over het volgende kleurtje. Dat betekende lekker doorhaken, in een soort 'flow'. Omdat je geen patroon hoeft af te lezen kun je zonder veel oplettendheid doorgaan.

Dus daarna waren er 90 witgerande granny squares.



En viel het me erg tegen hoe groot de deken gaat worden:



Na wat nadenken heb ik besloten om deze granny squares aan elkaar te maken (ik haak ze aan elkaar en gebruik daarbij alleen de achterste lusjes). Nog een rand eromheen was ik al niet van plan, maar dat geeft me dan nu de vrijheid om later er nog eens rijen bij te haken in dezelfde kleuren. Als ik weer de granny-square-geest krijg.

Monday and Tuesday I crocheted the final edge on my granny squares. I didn't have to decide which color, so with my hook and yarn I could go on and on. It is like crocheting in a flow, you don't have to pay too much attention (unlike stitching).
Then there were 90 granny squares with a white edge.

When I lay them besides each other, I was disappointed with the seize of this blanket. I wanted a bigger one, but really didn't bother to measure anything. 90 squares should be enough. Well, it isn't. I can only be grumpy at myself.
After some thinking I decided to join these squares and enjoy the result. Later, when I'm in the granny-square-mood again, I can make some more. So no finishing edge now.

3 opmerkingen:

mainely stitching zei

I think 90 squares is a lot, and I think this looks really great. It's so colorful and cheery!

D1 zei

Valt een beetje tegen, ja. Als het gewoon op de tafel past... Maar ziet er wel heel gezellig uit! Je gaat dus niet nog een extra witte rand om elk blokje doen? Dan is het meteen veel groter.
Ik ben zelf nog niet toe gekomen aan verder haken. Succes er verder mee!

Anoniem zei

ik ben een kinderdeken aan het haken ,ook vierkantjes maar 120 stuks in rijen van 10 . Als ik er 20 afheb haak ik ze gelijk aan elkaar is het niet zo'n werk als alle vierkantjes af zijn, deze tip kreeg ik van een medehaakster