dinsdag 11 oktober 2011

Aan het quilten

Deze oktobermaand heb ik bestempeld tot quiltmaand. Daarmee probeerde ik mezelf een beetje op te jutten om weer te gaan quilten. Vorig jaar in oktober reeg ik met veel pijn en moeite mijn restjesquilt in elkaar. (Wat heb ik daar later letterlijk pijnen en pijntjes door gehad. Dat moet in het vervolg anders.)


Deze quilt begon ik ruim 2 1/2 jaar geleden en h-i-j m-o-e-t a-f! In het jaar tussen oktober 2010 en nu heb ik er maar heel af en toe wat steekjes in gezet.
Nu het buiten kouder en natter wordt en er berichten zijn dat we misschien een strenge winter krijgen, heb ik wat meer motivatie. Het zal heerlijk zijn zo'n lekkere deken te hebben straks. s Avonds lekker op de bank onder wegkruipen. En
misschien is zo'n deken zelfs wel noodzakelijk als al onze kinderen + aanhang thuis zijn en een koude nacht moeten doorbrengen in ons -redelijk koude- huis.

Maar wat aanmoediging is nooit weg...

Verder kreeg ik van mijn DH zómaar een lief cadeau afgelopen zaterdag. Dat is een nog lieverdanlief cadeau: wanneer je iets krijgt zonder aanleiding. Hij koos voor een quiltboek:
Ook een mooie aanmoediging om in ieder geval dit project af te ronden.

Lezend en bladerend in de Ariadnes (ja, dat blijf ik wel doen), vraag ik me wel eens af: waardoor besluit ik, of men, eigenlijk om iets te gaan maken. Vooral als het iets is wat niet echt nodig is??

1 opmerking:

marcella zei

geweldig lief van jouw lief. Mooi quiltje om af te maken, succes!