donderdag 23 september 2010

LITTLE STEPS

Toen ik wist dat ik ging stoppen met werken, dacht ik dat ik héél veel tijd zou krijgen. Want ja, als je niet meer 2 ½ dag per week weg/bezig bent voor je werk…
Nu is dat moment aangebroken, maar er komt voor mijn gevoel niet veel uit m’n handen. Door alle drukte heb ik dingen als 'eens het huis doorgaan om te soppen en op te ruimen', ook uitgesteld. Dus dat moet nu. En dan wil ik veel te veel tegelijk.
Ik probeer tevreden te zijn met wat wel lukt – DS heeft een ontstofte en opgeruimde slaapkamer – en ik zie dat er dingen af komen die eerder bleven liggen. Elke keer iets doen aan een liggend project(je) zorgt ervoor dat het toch af komt.



Zo ben ik eindelijk verder gegaan aan een klein quiltje, waarbij ik ook al lang over de top deed. Het is nu eindelijk doorgeregen, een werkje van niks eigenlijk.


Ook hoop ik morgen of overmorgen eigen ontwerp-borduurwerk te kunnen laten zien.


Verder ben ik nog gevallen voor een herfstquiltje van Kaaren. Zij plaatst elke eerste vrijdag van de maand een freebie en deze spreekt me erg aan. Ik twijfel nog of ik er echt aan zal beginnen, maar ik vind hem wel heel erg leuk. De uitdraai heb ik al klaarliggen, ik ga er nog een nachtje over slapen.

When I knew I would quit my job, I thought I would get loads of time. At home in stead of spending 2 1/2 days at work would give my so much time! But now that time has come, I can't accomplish as much as I thought. I postponed lots of stuff till now, so now I have to give the house a good clean. And I want to do to much at the same time.

So now I have to try to be content with everything I get done, even small things. DS's room is now very clean and I get things done finally. When I keep that in mind I can slow down, I hope.
For example I sandwiched a little quilt I made a while ago. It's not much, but a little step in the finishing proces.
I stitched a design of my own, which I can show real soon now.
And I love a quilt from the internet, from Kaaren. She gives a freebie every first friday of the month. I have printed the stitchery's, but will sleep about if I really are going to make this one.

5 opmerkingen:

Annemarie zei

Zie ik daar toevallig de tabberd van de Sint?

Tja, thuis zijn kost sloten met tijd. Ik deel je verbazing en je teleurstelling.

Rian zei

Hallo Anneke, ben viavia op jouw blog beland. Enig om rond te struinen. Je maakt leuke/mooie dingen. Ik ben nog lang niet uitgekeken, dus kom gauw terug. Heel benieuwd naar je eigen ontwerp!
(en volgens mij mankeert er niets aan je productiviteit, hoor).
Groetjes
Rian

Hazel zei

Absolutely stunning quilt! Love the stitching too. xx

Anneke zei

@annemarie: warm warm

@rian: welkom!

Miriam zei

Hihi, ik heb het nooit zó druk gehad in m'n leven als nu (thuisblijfmoeder). Ik overweeg soms om weer te gaan werken om m'n broodnodige rust te kunnen pakken :).

Groetjes
Miriam