zaterdag 25 september 2010

SHOW TIME...

Met al het rondgesnuffel aan andere handwerktechnieken, merk ik steeds dat borduren wel echt 'mijn ding' is.
En soms, in een overmoedige bui, vind ik dat ik ook zelf wel wat leuks kan bedenken om te borduren en ga ik aan de gang. Gewoon experimenteren met ideeën. Soms verdwijnt het in de digitale prullenbak en soms borduur ik het echt en zien jullie het ook op de blog verschijnen.

Ik heb gemerkt dat jullie (Annemarie) me (te) goed kennen, want ja ik laat een nieuw ontwerp zien en... het is een sinterklaasontwerp. In verschillende stadia:

sint biscornu alleen geborduurd


En het ontwerp verraadt het al: het moest een biscornu worden. Dat was nog even stoeien met stofjes, meningen van dochters en wat onwillige, afbrekende naaidraden:

genaaid en opgevuld
nu is het een biscornu

al een sinterklaas-gevoel




Ik ben heel tevreden met het resultaat. Een leuke aanvulling voor in de sinterklaastijd. De bedoeling is toch wel een eigen patroonlijn, maar voor mij is het belangrijkste dat ik er zelf plezier in heb/houd.

I'm sorry the English part took me a while. My DH cooked dinner and I had to eat dinner first.
Being busy with all sort of crafting techniques made me realise I love stitching most. And sometimes, when I think I'm able to design something nice myself, I sit and try and experiment. Sometimes I throw it out in digital trash. Other times I really stitch the design and can I show you the result.

Some of you know me really well. Annemarie guessed the design I was about to show had something to do with our 'sinterklaas'-celebrations. Well, it has. The design I'm showing is a biscornu with Sinterklaas-accessoires. It's especially designed to end up as a biscornu.
I had to struggle with fabrics, my daughters opinions and snapping threads, but it's done now. And I love it. It's a nice addition to our Sinterklaas-celebration and I hope to make (many) more designs. I hope to create a design-line, but the most important thing is to keep having pleasure in it.

9 opmerkingen:

KarenV zei

It turned out great, lovely job!

Marianne zei

ziet er mooi uit!!

Annelies zei

Wat een mooi patroon en wat ziet het er leuk uit zeg !

mainely stitching zei

What a wonderful design and finish!! You did a fabulous job!

Jantine zei

Ik vind je biscornu weer geweldig! Wat een idee! En hij past zo mooi precies op je kussentje, knap hoor!

Ria, zei

Wat een plaatje!! heb je dat zelf ontworpen? Geweldig, mooi geborduurd ook.
Groetjes,

D1 zei

Hoi!
Mooi hoor! Ik weet nog wel dat je het idee had en dat het nu dit is geworden; niet te geloven. Maar fijn dat je al in de sinterklaasstemming bent. Ik ook wel. Gisteren hebben we met zn vieren een hele zak pepernoten opgegeten. En het was me een partij heerlijk! Met Minty Marocco! Hoe fijn kan de herfst zijn.
Maar ga zo door, het ziet er mooi uit!

Anoniem zei

Dát is een leuke biscornu, mijtertje af.

Saskia zei

Dit is superleuk!