vrijdag 20 februari 2009

Voorjaarsvakantie

Voorjaarsvakantie. Vroeger werd het krokusvakantie genoemd, wanneer je het niet wilde hebben over 'carnavalsvakantie'. In m'n familie heeft de helft wél en de helft geen vakantie; de nog-niet-helft heeft volgende week vrij, wanneer het ook echt carnaval is. Ja, zij vallen onder regio 'zuid'...

Deze week is weer bijna om en met een weekend vol te bezoeken verjaardagen voor de boeg, nu maar vast m'n tijd gebruikt om even achter de computer te kruipen. Deze week wilde ik 'even' direct ook het februari-blok maken van de BOM van Ellie, maar dat ging minder soepel dan ik hoopte. Wat ik nog nooit heb meegemaakt, gebeurde: m'n ondergrondlapje kon niet tegen de hitte van het strijkijzer en verkleurde spontaan geel. Voor een antiek uiterlijk een handig foefje, nu betekende het: overnieuw beginnen.
Sowieso waren mijn strijkijzer en ik geen gelukkige combinatie deze week. Om wat kaarsvet van onze bank te kunnen halen, was ik (voorzichtig) met strijkijzer en keukenpapier in de weer. Het kaarsvet kwam er keurig af, maar met een klein hoekje van het strijkijzer had ik blijkbaar tegen de bekleding gezeten. Een niet te repareren weggesmolten gat was het gevolg. Gelukkig stond de bank al op de nominatie voor 'vervangen op niet al te lange termijn'.
Toch heb ik nog wel wat uit m'n handen gekregen:



Onderschat trouwens niet hoeveel tijd 4 kinderen (+ 1 aanhangend kind) kosten! Mijn 18 jaar ervaring zouden me inmiddels wel zo slim moeten hebben gemaakt, maar ik maak altijd veel te veel plannen voor een weekje 'vrij'. Met hen allemaal om me heen is het gezellig, druk en kom je nergens aan toe. Ben allang blij dat de was en de badkamer gedaan zijn. Verder vooral gerommeld: een middagje weg, DH met 3 kinderen een dagje weg, kapper, straks de tandarts etc etc etc.

Mijn plannen niet zo veel te borduren in februari, maar meer te klossen, zijn deze week niet helemáál gehaald: ik heb aan een WIP van Jan Houtman gewerkt, met veel plezier. Dus resultaat aan klosblokjes: niets, noppes, nada. Maar ja, ik kan er niet mee zitten, zoals de kinderen zouden zeggen: laturrr.

Hier nog de Jan Houtman voor en na deze week, ontdek de verschillen:




En tot slot, omdat ik het al in de computer heb staan, het resultaat van een melige zondagmaaltijd:



Is het te zien?
Nu op naar de tandarts, m'n laatste 'uitje' deze week...

9 opmerkingen:

mainely stitching zei

Hope it goes well for you at the dentist and that your vacation week is a lot of fun for all. I also tend to make too many plans. LOL. Your Houtman progress is amazing!!

Anoniem zei

Wat ga je goed met je borduurwerk!!!

Hier ook een weekje vakantie....

Anoniem zei

Ja je denkt lekker vij, maar je doet veel minder.
En lekker 'hangen' met de jongelui is ook prima.

Je had iig tijd voor iets meligs !!;-))

Leuk je BOM, grappige quiltjes/blokken zijn het.

Ik maak geen dokters/tandarts afspraken meer in de vakanties, zó jammer van mijn/hun tijd. !!

MM

Anoniem zei

O ja, je Houtman is geweldig, wat een werk.

Maar mooi met die kleuren en motieven !!

mm

Anoniem zei

dacht even dat je aan het kantklossen was ;) Mooi je Houtman, en lekker opgeschoten. Dit is nog wel een werkje wat er zo tussendoor gedaan kan worden. Een weekje "lummelen" is op z'n tijd ook wel eens lekker. Fijne zondag!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Carolien zei

Leuk februari quiltje heb je gemaakt, Anneke! (Ik moet er nog aan beginnen, vrees ik.) En je bent flink opgeschoten met je JH, mooi!

Fijne week & groeten, Carolien

Anneke zei

@allen:

als je eenmaal weer lekker aan het borduren bent aan zo'n WIP heeft het direct wel weer z'n charme.

het lummelen is helaas voorbij...

Anoniem zei

Dat borduurwerk is echt heel mooi! En ja, met of zonder kinderen, in elke vakantie doe je minder dan je wilde. Leuk zo'n brood, trouwens.

Knofje zei

Zó mooi, dat borduurwerk! Maar wat een enorm project zeg.. Zet 'm op!