zaterdag 29 november 2008

Geheimen...

Bijna de hele dag geshopt op deze niet-winkeldag... Daar zouden ze een andere dag voor moeten uitkiezen, dan wil ik best proberen mee te doen. Maar de zaterdag voor sinterklaas lukt het echt niet, elk jaar ben ik dan zo'n beetje heel de dag in de winkels te vinden. Leuk was wel dat ik zo alle vier m'n kinderen ben tegengekomen... Alleen DH was nergens te bekennen, nu maar hopen dat hij er wel aan gedacht heeft ;-).

Hier onze verlangens op een rij:



Het is nu echt geheimen-tijd en dat is helemaal niet handig als je het overzicht probeert te houden. Want we trekken lootjes, maar ik heb de schone taak voor de 'aanvullingen' te zorgen. Gelukkig heb ik vanmorgen het laatste mysterie opgelost en weet ik inmiddels wie wie heeft getrokken. En kwamen DH en ik erachter dat er één cadeau al dubbel aangeschaft is!

Zo kom ik wel weer eens in winkels waar ik al een tijd(je)niet geweest ben. Zo zag ik in de winkel van de eerste afbeelding een heus kantkloskussen! Met onafgemaakt kantje. (Ben je geinteresseerd in het kussen of de winkel waar het kussen te koop is, stuur me een mailtje.)





Ook de kringloopwinkel heb ik weer eens bezocht. Daar vond ik een oud boek met de titel 'Modern borduren'. Weer erg leuk om te lezen en een boek erbij in mijn 'handwerkboekenkast'. Zoveel jaar na dato is zo'n titel eigenlijk wel grappig. Maar een beetje gelijk heeft het boek wel: deze afbeelding laat toch zien hoe modern het boek eigenlijk is:





Vorige week maakte ik me nog druk over rijden met de weersomstandigheden van toen. Maandagmorgen lag er nog een dik pak sneeuw. Ik heb zeker zo'n 15-20 cm sneeuw en ijs van m'n dak moeten halen. Het rijden ging daarna wel prima, het was op de wegen wel goed te doen.
De dag erna lag er ijzel! Daar had ik helemaal niet op gerekend en weer moest ik weg, naar een cursus. Toch maar weer op weg (pas na 9.00 u) en buiten het dorp was alle ijzel gelukkig weg.

Nog een plaatje van zondagavond laat:

7 opmerkingen:

Anoniem zei

IJzel, dat vind ik pas echt eng. En winkelen vandaag was echt afschuwelijk. Ik heb alleen het hoognodige gehaald. Wat een leuke verlanglijsten hebben jullie!

Corrieneeltje zei

Ha Anneke, ook ik moest maandag op pad, maar in onze eigen omgeving was de sneeuw alweer helemaal verdwenen. Meer naar het oosten van het land was alles wit, zo mooi! Maar wel weer vreemd om dan te rijden en ik begrijp dat je met ijzel erg veel moeite hebt, het is gewoon gevaarlijk. Moeilijk als je dan toch ;echt de weg op moet.
Wat een gezellig verslag van de verlanglijstjes, ziet er zo heerlijk ouderwets en knus uit. Ook het Sinterklaaswinkelen brengt me weer jaren terug en dat heb ik graag, die herinneringen aan de tijd van toen. Geniet er maar fijn van en ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik toch stiekem hoop op veel sneeuw dit jaar.

Annelies zei

Met ijzel heb ik mijn auto, jaren geleden, met een vaart van 30 km/u tegen een lantaarnpaal geparkeerd. De auto was total loss.
Wat een leuke foto van jullie verlanglijstjes bij elkaar !

mainely stitching zei

Oh, I love those old books!!!! Whenever I come across one (that I don't have), I snap it right up! ;)

I hope you'll be enjoying a wonderful pakjesavond when Friday rolls around!

Anoniem zei

Grappig, dat boek heb ik vorig jaar ook gekocht en dacht toen ook al 'modern'... ;-)

Anoniem zei

bbr, ben echt bang van gladheid.
Vooral wanneer al de kinderen er in het donker door moeten.

Aan de verlanglijst-BORD ligt het niet !!

Fijne SINT dag !!

mm

Anneke zei

ik houd van de winter, en zeker ook van sneeuw! alleen ijzel is een schrikbeeld.

onze verlanglijsten maken we elk jaar zo: gezamenlijk op 1 groot vel: dan kun je tussendoor nog iets bijschrijven of nog eens spieken...