zondag 21 september 2008

Ongeplande week

Niet alles gaat zoals je denkt, maar soms is dat ook wel eens goed. De zomervakantie lijkt alweer heel lang geleden en we zijn weer helemaal 'back in business', goed te zien op deze foto :-)



Vrijdag lag ik onverwacht een dagje ziek in bed, gisteren liep ik onverwacht een hele dag in Amsterdam! Beide niet gepland en toch komt het dan allemaal best goed.
In Amsterdam mochten we mee met een tweede middelbareschoolklas die samen met beroepsmusici mocht optreden in de Kleine Zaal van het Concertgebouw met muziek, geinspireerd op Ligeti. Het zijn kinderen die allemaal wel een hobbelige ontwikkeling hebben, maar deze concentratie wel kunnen opbrengen. Bijzonder om mee te maken. Tel daarbij het mooie weer op de momenten dat we even lekker buiten rond konden lopen, dan is zo'n dag echt een cadeautje.



Ons leven is weer hectisch. Soms komen er weken waarvan je van tevoren al weet: dat is vooral hollen; gewoon blik op oneindig en alles doen wat nodig is. Dan lukt het me meestal ook niet om even rustig te gaan zitten met een borduurtje of iets dergelijks.
De afgelopen week was zo, de komende week zit nog wat voller. Toch gaat alles goed: de kinderen zijn gezond en weer met energie aan een nieuwe klas begonnen, het werk is weer op poten, we zijn allemaal (zo goed als) gezond. Meer kun je eigenlijk niet wensen.
Als het dan nog lukt om even lekker te zitten, dan is het ook echt volop genieten.

Als laatste: bij Helen in Australie loopt een heel erg leuk en genereus project. Meedoen kan niet meer, maar je kunt wel meegenieten van de mooie patronen die hier zomaar langskomen. Onder andere Lynette Anderson doet mee en heeft een mooi patroon geschonken. Ga eens kijken!

4 opmerkingen:

Annemarie zei

Okee, ik ga zo kijken, maar eerst even commentaar op je blog :o)
Ja, dat soort weken zie ik altijd met angst en beven tegemoet en toch overleef je het altijd weer en denk je achteraf misschien zelfs 'viel toch wel mee'.
Wat een apart uitje naar Amsterdam, en wat een prachtig weer!
Ik hoop dat je je weer wat beter voelt en dat je snel een paar minuutjes (kwartiertjes?) hebt om te borduren.

Anoniem zei

Heerlijk hè, een dagje onverwacht en toch leuk?~! Ja, dat soort weken heb ik soms ook en dan is het weekend strijk en zet ook kapot door hoofdpijn en zo... wat vond ik door jou een leuk patroontje voor een Angeltasje. Echt schattig, tijd om de naaimachine te voorschijn te halen. Zou moeten lukken. :-)

Annelies zei

Ik ken het Angels project van Helen. Er zitten hele leuk dingen bij.
Ik denk hier werkelijk iedere week: " Is het al weer vrijdag ?" De tijd vliegt.

Anoniem zei

Bléhh ja vervelnde weken.
Maar elk kwartier is er weer 1 !!;-))

Soms lijkt het dat je in zo'n week meer voor elkaar krijgt dan op een vrije dag.
Leuke inspirerende blog van Helen.

mm