woensdag 30 januari 2008

Update

Allereerst een update over ons gezin. Afgelopen maandag was onze oudste jarig, ze is alweer 17 geworden! Toen ik met webloggen begon, was ze nog maar 14, nu is onze tweede dochter ook alweer 15. Dochter 3 is begin januari 12 geworden en de jongste (een zoon) is 8.
Het betekent twee dochters al ver op de middelbare school: in de 5e en in de 4e, een dochter die dit jaar de basisschool ook alweer gaat verlaten en de jongste in groep 6. De computers worden dus altijd druk gebruikt. Zelfs de jongste moet nu weer een werkstuk gaan maken, en wacht dacht je van handelingsdelen en praktische opdrachten voor de tweede fase... Waarschijnlijk zijn het redelijk onbekende termen, er verandert heel veel in het middelbaar onderwijs.

Ondanks drukte van gezin, werk en feesten, heb ik nog rustig doorgeborduurd aan m'n kerstdorpje. Af en toe een (half) uurtje maakt toch een verschil. Hier zie je de vorige foto met de update van nu.







Two updates: as you can see, I kept on stitching on Christmas Village. I always find it strange to stitch something that is not 'for the time of the year', but this design is so relaxing to stitch that I (almost) haven't been stitching on anything else.
My first daughter turned 17 last Monday. When I started blogging, she was only 14 years of age, so it's strange to see how time flies in this way. My second daughter is 15 now, my third 12 and my youngest (a son) is 8. So you can 'see' my family now. They're busy with school almost all of the time, and the computers in the house are in permanent use when they're at home. But I think that's the case in every family with children.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi anneke
of ik mijn vehaal lees ,,ook wij hebben drie dochters en een zoon
je heb ze in de zelfde volgorde gekregen ,,allen die van mijn zijn nu bijna 25 , 22 20 en 15 jaar
wat maak je leuke dingen ,,groetjes carla

Anoniem zei

hoi anneke
of ik mijn vehaal lees ,,ook wij hebben drie dochters en een zoon
je heb ze in de zelfde volgorde gekregen ,,allen die van mijn zijn nu bijna 25 , 22 20 en 15 jaar
wat maak je leuke dingen ,,groetjes carla

Annelies zei

Leuk, zoals je dat gedaan hebt met die twee foto's. Het is nu echt een "zoek de verschillen". Je bent opgeschoten zeg !

Anoniem zei

hoi
ja kleintjes worden groot.
Hier heeft de oudste vorige week zijn eerste rijles gehad.
En over twee jaar kom ik je wel tegen bij de musical van groep 8.
Je borduurt nog steeds dapper door.het ziet er leuk uit
groetjes Sonja

Anoniem zei

Joh wat ben je opgeschoten zeg!!! Leuk om het zo bij elkaar te zien.

Heerlijk hoe onze kinderen groot worden. Het is genieten. Ik probeer er super van te genieten want ze zijn zo groot en staan op hun eigen benen!!

:o)
Groetjes quiltende Wilma

Corrieneeltje zei

Dit prachtige werkstuk zag ik al voorbij komen, dit heb ik nog nooit gezien, ook niet op de site van prairie Schooler, maar misschien is het een heel nieuw werk, ik vind het fantastisch. Ik ben zo dol op P-schooler, heb nog een paar mooie patronen van hen liggen met nog tig andere trouwens van andere merken. Wat een mooi koppel heb je vier kinderen en de oudste alweer 17, onze kleinkinderen zijn zelfs nog een beetje ouder, zelf heb ik drie zoons gekregen en van onze oudste zoon hebben we nu drie kleindochters van 20, 19 en bijna 15 en van onze tweede zoon een kleinzoon van 2. Ons huis is vaak vol met logé's of kleinkinderen die meeëten na hun werk of met hun vriend op bezoek komen en kleine Max passen we vaak op en dan ligt ons huis weer heerlijk vol met speelgoed en zo. Veel borduurplezier!!