dinsdag 20 november 2012

KASTANJEBOOM - CHESTNUTTREE

Vandaag is de dag.
De dag dat de kastanje gerooid is.

We hebben gelijk grote schoonmaak in de tuin, en dat geeft veel onrust en herrie rond het huis.
Behalve de kastanje worden er nog wat dode boompjes weggehaald, plus erg oude bomen die in de winter uit elkaar vallen.
Een grote, oude tuin geeft soms deze zorgen. 

Wat een kaalte dat geeft:



In de herfst ziet de tuin er vaak wat troosteloos uit, nu al helemaal.
De hovenier meldde dat het hard nodig was, de binnenkant van de stam was al helemaal vermolmd.

Maar hierna gaat er weer getuinierd worden: er worden struiken verplaatst, bijgeplant en verder worden de borders helemaal netjes gemaakt.
Dat is de leuke kant erna.

Today is D-day: it's the day our chestnut is taken down.
We have our entire garden done at the same time: more dead or very old trees are taken down too.
It's an old garden, so sometimes these measurements are necessary.
So a lot of noise and garbage.

You can see on the photo's that the chestnut is gone. 
It's a bit sad, and because of fall the garden just is.

But after this we're replanting and reorganising our garden.
It's a opportunity to look again what's good for our garden and ourself to have around our home.

3 opmerkingen:

Carolien zei

Succes! Ook wij moesten vorig jaar de enorme kastanjeboom laten rooien: 2 man zijn er 5 uur mee bezig geweest.

Groetjes, Carolien

Ria, zei

Zal best een beetje triest gevoel zijn, zo'n ontluisterde tuin. Maar na de renovatie wordt het in het voorjaar weer genieten.
Groetjes,

marcella zei

toevallig ook de afgelopen jaren een paar bomen laten rooien, ik heb er geen spijt van gehad, ik heb dan ook nog genoeg over in de tuin ;) De tuin een beetje voor de winter klaar maken staat hier ook nog op het program. Ik aarzel nog of ik het zelf zal doen of dat ik de tuinman bel. In het laatste geval houd ik wel heel veel handwerkuurtjes meer over