maandag 10 september 2012

OOGST - HARVEST

September is de maand van bruiloften en boeldagen. 
Misschien kun je dit rijtje nog met van alles aanvullen, maar dit schiet me zo te binnen. 
Elk weekend is er wel een boeldag of rommelmarkt om te bezoeken.  Als het dichtbij is, ga ik vaak wel even kijken. 
Op sommige boeldagen kom ik al zo lang dat ik precies weet naar welke kraam ik moet voor de leuke vondsten. 

Afgelopen zaterdag was er dus weer zo'n boeldag. Een goed georganiseerde met vaak veel mooi ouds op de kramen. 
Deze keer ben ik toch weer voor een aantal boeken bezweken. 


Het zijn de volgende boeken: 
- Mies Bloch Kruissteekboek, 1977 
- Ariadne handwerkbibliotheek: Haken met plezier 
- Lis Paludan, 1975 
- Ariadne Handwerkbibliotheek: Kwasten, koord en franje 
- Margit Reij, 1976 - Bezig zijn met haken, geen speciale schrijver, 1972 
 - Bibliotheek DMC, De Dierentuin, 1977 

De eerste drie boeken had ik (toch) al in huis. 
Maar zeker bij die Ariadne bibliotheek ben ik altijd aan het twijfelen. Ik heb al een hele rij staan, maar herkende de kwasten en koorden niet. 
Nou ja, ik zie wel. Voor een klein prijsje doe ik er misschien nog iemand plezier mee. 
Verder is het natuurlijk alleen maar genieten. Alle bladzijden zijn inmiddels bekeken.  

September is the month of weddings and fleemarkets. 
Well, we call them differently, but that's the idea. 
Maybe you know a lot more September-things, but these come to mind when thinking about September. 
Every Saturday there's another flee market to visit and when it's nearby,
 I'll go and take a look. 
Last Saturday I visited a well organised fleemarket with lots of well stuffed stalls. I visited this one so many years, I know where to go for the good stuff... 
I bought five books, Dutch off course. I described them in the text above (in red). 
Three of them I already had... 
, I looked through them all and enjoyed them anyway.

2 opmerkingen:

Monica zei

Oh ja, lekker snuffelen op rommelmarkten is ook mijn ding, en vooral boeken zijn zo leuk, je hebt weer een leuke buit binenngehaald.

marion zei

heerlijk om te snuffelen op rommelmarkten, we hebben het dit jaar veel te weinig gedaan........