zondag 2 september 2012

CROSS STITCH

Op een vraag van Heidi of ik nog wel met naald en draad bezig ben, is maar één antwoord mogelijk: natúúrlijk! 
De 'colourful night cat' heeft zijn kleurrijke vacht al bijna. 
Misschien lukt het me nog die helemaal te vullen, dan geef ik daarvan morgen een foto. 

Bij alle grotere en kleine projectjes is het soms lastig kiezen waarmee bezig te gaan. 
Afgelopen vrijdag had ik een paar kleine jongetjes om op te passen en daarbij kon ik mooi verder met het opbergen van mijn DMC-garen. 
Beide jongens (bijna 3 en 4) vonden het heel interessant, de oudste 'wist' dat ik aan het breien was... 
De klik die het deksel van de DMC-doos maakt, vond de jongste het boeiendste. 


Volgens ons gazon en terras is het bijna herfst. Er ligt al heel wat blad en de eerste kleine kastanjes hebben we al kunnen rapen. 
Daarom geef ik twee freebies door die het thema 'herfst' hebben.




 
 De freebie van de Rainbow Gallery wil ik zelf ook gaan borduren.  
Heeft er iemand zin om mee te doen?? Dat lijkt me leuk!

Heidi (link in Dutch text) asked me if I was still busy with needle and thread. 
Well, of course I am :-). The 'colourful cat' almost is as colourful as he should be. If I can stitch some more on him tonight, his fur will be filled. If so, I will show you a picture of him tomorrow.

With all little and big projects going on, it's sometimes difficult to choose which one to pick. 
Last Friday I had to babysit two boys, age 4 and almost 3 and I chose the DMC-project: boxing my threads on their bobbins. 
Both boys were very interested. The oldest told me he knew what I was doing: knitting! The youngest enjoyed the 'click' of the lid of the box the most.

My outside world is telling me fall is coming. Leaves are falling and we picked up the first (little) chestnuts. 
So I'm giving the links of two autumn-freebies. I'm planning to stitch the freebie from Rainbow Gallery myself.
Anyone who want to join me? That would be fun!

1 opmerking:

marcella zei

het is ook wel een prachtige 'klik'. ik kan me voorstellen dat die wel een paar keertjes geprobeerd is :)
breien, ook Sophie noemt alles onder één noemer: borduren... ach, de belangstelling is er en op die leeftijd heeft het ongetwijfeld iets magisch dat er van niets opeens iets komt. mooi stukje 'opvoeding' voor je oppasjongetjes