woensdag 15 augustus 2012

WEER AAN DE HAAK - CROCHETING AGAIN

Na al het borduren kwam ik thuis en pakte wol en een haaknaald! 
Blijkbaar was ik toe aan even wat anders. 

 De link met vakantie was de haaknaald: een set prachtige, houten haaknaalden met aan beide kanten de haaknaald, kreeg ik vorig jaar op vakantie van mijn DH. 
Omdat ik meestal met fijner garen haak, had ik die nog niet gebruikt. 
Maar deze cowl heb ik met nr. 6 gehaakt. Voor mijn doen heel dik garen en een heel dikke haaknaald. 
Dus, nu de mussen dit weekend misschien wel van het dak gaan vallen, heb ik m'n (eerste) cowl voor het najaar klaar. 

Het was een werkje van 2 avonden, er zitten 2 gemeleerde bollen van 50 gram in verwerkt. Ik heb geen patroon gevolgd, maar gewoon gehaakt wat me leuk leek. 


After all the cross stitching on vacation, I came home and took my hoookneedle and some yarn. 
It obviously was time for something different. 

Well, there was a connection with vacation: I got a beautiful set of these gorgeous set of hookneedles on our vacation last year. 
Most of the time I use thinner yarn and needles, so I used it for the first time
made this cowl with needle nr 6 (I'm not sure about US sizes). It took two bolls of yarn, both 50 grams.
 It took about two nights to finish, the design is of my own... 

So, when it's becoming tropical hot in the weekend, I have already finished my (first) cowl for the fall. 

This week, I signed up to participate in Ginny's Yarn Along. I'm reading a book from Dee Henderson at the moment, but I'm not that sure which one: True Valor I think. It's called differently in Dutch and some terms are more difficult to translate in a booktitle.

5 opmerkingen:

Linda zei

Heerlijk toch echt een lekker tussendoor werkje, ik hoop alleen dat je hem voorlopig nog niet nodig hebt!

marion zei

prachtig!!

noofs zei

Mooi geworden! Wat een bijzondere haaknaald zeg!

marcella zei

een lekker zomerwerkje. Mooie haaknaaldjes zijn dat toch, volgens mij werkt het ook heel prettig, dat hout.

Anny zei

Het mag dan best heet worden komend weekend... er komen nog heel wat koude dagen om lekker te genieten van je werk! Jij bent er klaar voor.