vrijdag 13 augustus 2010

KLEEDJESMARKT

Ik moest wel even om mezelf grinniken. Bietje opperde onder andere het idee om de tijdschriften terug te brengen naar de kringloopwinkel en eerlijk: daar zou ik nooit aan gedacht hebben! Terwijl ik toch met een bepaalde regelmaat er wel andere dingen heenbreng... Dus misschien doe ik dat wel, tenzij iemand hier roept ze graag te willen.

De zomervakantieactiviteiten in ons dorp gaan nog gewoon door. Tradititiegetrouw op de laatste zomervakantievrijdag een kleedjes- en kofferbakmarkt. Maandag mogen de basisscholers weer beginnen, dan zijn de 6 heerlijke uitrustweken weer om.
Het leuke van zo'n markt blijft toch het onverwachte element: je vindt er dingen die je niet kent of dingen die je er niet verwacht. Zo hadden de kinderen het er vanmorgen over dat het zo jammer was dat we geen Cluedo hadden, en vonden DD3 en ik vanmiddag voor een mooi prijsje een gloednieuw exemplaar.



En voor een heel klein prijsje vond ik nog iets dat ik niet kende: een niet geheel- onbeschadigd-maar-toch-charmant-oud puzzeltje. Ik zou graag willen weten van wanneer het ongeveer is:




Het is een houten puzzeltje: compleet, wel wat vergeeld en licht beschadigd. Het doosje houdt het niet lang meer. Een zgn Egel Puzzel, uitgegeven door de gebroeders Koster in Amsterdam.

One of my commentors, Bietje (link in upper half) gave me lots of advice about the magazines. One of these was to give it back to the store I bought it. I had to laugh about myself, I would never have thougt about that, and I regularly bring my own stuff there... So maybe I will, unless someone really wants to have these magazines.

DD3 and I visited a 'little-blanket-market' this afternoon: kids can sell their stuff on the streets to get some pocketmoney. You never know what to expect. Our kids were talking about Cluedo this morning, which we didn't have. Well, this afternoon we found a brand new game, for a nice price.
And I found a little wooden puzzle, with some familiar Dutch book-creatures on it. It's small, very old I think and I'm curious who can tell me more about it.


1 opmerking:

Marianne zei

leuk cluedo!
ik vond het pas geleden bij de kringloop : compleet voor......€0,10 !