zondag 7 maart 2010

Nieuw & Oud

Deze week was zo vol dat ik af en toe wat logjes langsging, maar het was nooit veel en het was nooit lang. Soms vind ik dat heel jammer, maar het is nu even niets anders. Wel vind ik het heel ontspannend even bij anderen te 'buurten', al merken die soms niet eens dat ik ben langsgeweest...
De komende week is nog voller, ook bijna alle avonden zijn al volgeboekt. Mijn grootste prioriteit, na het zorgen dat DS op school en weer thuis komt, is dat de was tussen de bedrijven door ook nog gedaan wordt! Dat is soms nog een hele kunst met de halve of hele uurtjes die ik tussendoor thuis ben.

Maar terug naar het Quiltnieuws (fijn dat die vandeweek trouwens weer in de brievenbus lag). Wat ik van mezelf niet gauw had verwacht, heb ik toch gedaan - ik heb een quilttop gekocht op ebay. Een antieke quilttop.
Het zit namelijk zo: we hebben het huis kortgeleden in een andere kleur laten schilderen dan voorheen. Dat betekent dat je daarna ook weer moet kijken naar je inrichting, wat past nog wel en wat past niet meer. Een favoriet schilderij van mij moest wijken, maar die heeft nu een prima nieuw plekje in mijn eigen 'hok'.
In de woonkamer ontstond daardoor een grote lege muur, een lastige muur. Toen we bedachten dat een quilt er mooi zou staan, een quilt die ik zelf voorlopig niet klaar zou hebben (!), heb ik eens rondgekeken op ebay en vond er een die iedereen direct aansprak. Want er waren natuurlijk wel voorwaarden: liefst een wat oudere quilt, de kleuren moesten passen en het moest een quilt zijn die uitnodigt tot blijven kijken.

Het werd dus een quilttop, het sandwichen en quilten moet ik dus toch nog zelf doen, maar dat vind ik geen straf. Het zal alleen nog wel heel wat tijd kosten. De transactie ging vlot en gelukkig werden we niet teleurgesteld:





De kleuren zijn zoals we hoopten, de quilt ziet er ook echt uit alsof hij van 1929 is en er zit maar 1 naadje los. Ik heb echt het idee dat we een goede deal hebben met deze mooie top. Nu nog even moed verzamelen voor het verdere proces.

Het borduren gaat lekker, er zit schot in. Straks krijgen de schaapjes nog een aaitje en het derde huisje van de Houses of Hawk Run Hollow staat. Verder heb ik een paar klosjes gemaakt (nog een resultaat van de voorjaarsvakantie) en een paar yoyo's. Er moet toch eens wat stof weggewerkt worden. Dus never a dull moment.



Een fijne week voor iedereen. Wat ik uit de afgelopen week nog meekreeg (weer eens een studiedag): wie 'ja' zegt, krijgt avontuur; wie 'nee' zegt, krijgt veiligheid.

This week was full of activities, which ment little time to spend on visiting blogs. It's to bad, because it's relaxing to visit and read other bloggers. When I have a few minutes to relax at the computer, I visit some, but they not automatically know I have been there...
The week ahead is even more filled, even almost all evenings are full of obligations, mostly about work or kids. In between I have to take care of taking or getting my DS to and from school. And the laundry! That can't be postponed.

I mentioned I have some quilting news: well, I never thought I would do it, but: I bought a quilttop on ebay! Because the house is totally repainted with a different color, we had to consider our decorations again. And one painting I love had to move from our living room to my workspace. Now we have a large empty, white wall on a difficult place in our livingroom.
We came up with the plan to hang a quilt in that area, but it would take me ages to make one (I'm a very slow quilter), so we started the adventure of searching a antiquish quilt. It had to look a bit antique, must have the colors to fit in our livingroom and it must invite people to look more than once.

We found one we all liked, and we took the jump. It didn't take to long to arrive from the US in the Netherlands and we're very pleased with what appeared. We just love it, but now I have to start the process of sandwiching and quilting this quilttop. The colors are how we wanted them, the quilt has an antique look (I think the date is correct) and only one seam has to be repaired.

Besides being excited about this quilt, I have stitched on the HoHRH, the third block is done. I'm going to stitch on the sheep this evening. I made some spool-blocks (from the spring break) and yoyo's. They're from some pieces of fabric that are just laying around.

Have a nice week. This week I learnt on a convention: who says 'yes' will get adventures, who says 'no' will get security.

8 opmerkingen:

Carolien zei

Hallo Anneke,

Dat was een verrassend verhaal met die quilt! Hij ziet er mooi uit met die kleuren, veel kijkplezier gewenst! Veel succes met quilten ook.
Sterkte in alle drukte en een fijne week!

Groeten, Carolien

Annemarie zei

Oooh, wat een prachtige quilt, Anneke! Is dat even geluk hebben! Nou ja, behalve dat je 'm nog in elkaar moet zetten... maar als *jij* dat geens traf vindt is er niets aan de hand, toch?
Het derde huis van HRH? Dan ga je me echt inhalen! Ben benieuwd hoe het durp eruitziet.
Succes met de drukte!

Annelies zei

Wat een mooie quilttop. Veel plezier met het afmaken van de quilt.

Heidi zei

Een prchtige aankoop. Het wordt een beetje ouds en een beetje nieuws want je moet het wel quilten. Maar zo te zien kan je het ook zo op de muur hangen. Veel quiltplezier! Je yo-yos zijn mooi in de glazen pot. Ik weet hoe je soms niet veel tijd overhoudt voor blogging. Heb ik ook de laatste omdat ik veel dingen af maken. Maar dat voelt ook goed. Heb vanmiddag uitgetrokken voor alle blogs lezen. Dus jij hoort er zeker bij!

Hugs en groetjes ~
Heidi

Brechtje zei

Wat een prachtige quilt Anneke. Wat zul je daar blij mee zijn. Spannend hoor, kopen via Ebay! Ik wens je een heel fijn weekend hoor!

Anoniem zei

super, Anneke, wat een mooie ebay-aankoop. wat zal die prachtig staan in je nieuwe kamer. Héél vee; plezier er mee

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

DD1 zei

Hee, ik heb weer op je blog gekeken. Leuk.
Daag!

Anoniem zei

Prachtig quilt en nog gedateerd ook.

Jojo's, plannetjes ???

Ik wil avontuur maar kies altijd saaiii voor veilighed (bange p......)

mm