zondag 28 februari 2010

Voorjaar?

Na een logje 'ohne Worte' nu toch maar wat geschreven tekst. Morgen begint het voorjaar hoewel het buiten (en binnen) behoorlijk stormachtig is. In een huis als het onze betekent het openschietende of klappende deuren en het geluid van wind om het huis en de regen tegen de ramen.
Het voorjaar is nu al duidelijk anders dan de winter; en de kinderen doen als vanzelf een beetje mee. Omdat we vanaf morgen weer in het gareel moeten, kunnen ze nu nog even dollen.

De afgelopen week was rustig. Bewust gaan we meestal niet weg, maar rommelen aan en laten de boel een beetje de boel. De kinderen hadden nog wel logeerpartijtjes en uitjes, maar zelf ben ik vrijwel de deur niet uitgeweest, alleen af en toe als taxichauffeur. Dat gaf me de gelegenheid meer dan anders te borduren en te quilten. Heerlijk! Zelfs een enkel huishoudelijk karweitje is gedaan...

De vorderingen van de afgelopen week:




Het huisje van HoHRH is minder opgeschoten dan ik graag had gezien, maar die energie zit in de schaapjes. Het Nearly Insane blok is bont, volgens mij past het wel bij wat ik voor ogen heb.
Eigenlijk heb ik nog meer quiltnieuws, maar dat bewaar ik nog even.

The weather outside is totally different than before. All snow and frost is gone, it's storm and rain now. In our home, which is an older house, the wind causes doors to go open by themselves and the sounds of wind around the house and rain against the windows.
The kids are playing in the same way: very 'stormy'. Because springbreak is over tomorrow, they are allowed this evening.

We enjoyed the quietness of this last week. The kids had several staying over party's and outings, but I stayed home as much as I was able to. I only had to ride the kids from time to time.
This means I was able to stitch and quilt more than usual. And that was great. But even some domestic stuff is done.

You can see the progress of this week at the pictures. I had planned on more progress on HoHRH, but the sheeps have taken that energy. The block of the Nearly Insane quilt fits in my plan for this quilt.
I have been quilting more, but I'm saving that for later.

5 opmerkingen:

Carolien zei

Hallo Anneke,

Wat een mooi blok heb je gemaakt! Ik dacht al dat het de Nearly Insane was ... leuk met die Hollandse stofjes.
Je schapen zijn schattig en die poes is helemaal geweldig, dat lijkt onze Fietje wel!
Fijn dat jullie een rustige week hadden, dat is toch lekker van tijd tot tijd. Ik moest, als enige hier, gewoon werken en de anderen hebben ook lekker geluierd.

Ik ben benieuwd naar je andere quiltdingen.
Fijne week weer! Groetjes, Carolien

mainely stitching zei

Your quilting is utterly GORGEOUS! Wow! And I think you should be very happy with that HRH progress - those blocks are a lot of work! Glad you could slow down and enjoy the spring vacation. :D

Annelies zei

De schaapjes zijn wel heel erg lief ! Je huisje is misschien nog niet zover als je zelf zou willen, maar je hebt ook nog aan patchwork gedaan. Leuk, je Insane blok.

Anoniem zei

wat is je blok mooi geworden. Leuke stof combi zo.

Lekker aanrommelen doe ik ook het liefste in de vakantie (die helaas weer voorbij is).

Mooi je borduur ook.

lente begint gelukkig een beetje om het hoekje te piepen dagdag... MM

Corrieneeltje zei

Wat heb je een heerlijke week voor jezelf gemaakt, dit is wat we allemaal zo heerlijk vinden. Prachtig blok en erg leuk borduurwerk. Als ik de huisjes zie, krijg ik steeds weer zin om er ook aan te beginnen.