zondag 20 september 2009

Oranje

Sneller dan ik dacht was het in de VS alweer volle maan. Dat betekent sinds een tijdje een update van de Totally Useless StitchALong. Dus hier is ie:



Je ziet de bovenkant van m'n pot, waarin de laatste projecten zich altijd verraden: wat restjes van het blokje Nearly Insane en wat oranje.
Als je heel goed kijkt (misschien alleen op de vergroting), kun je vaag een rood bolletje zien. De pot staat namelijk voor een zijraam met uitkijk op ons gras/mosveld. Daar staan nu een paar prachtige vliegenzwammen in. Hier is de eerste nog een bolletje, vandaag heb ik foto's gemaakt van de vliegenzwam zoals hij er nu bijstaat (+ nog een paar momenten van dit heerlijke herfstweekend).



In de afgelopen week was het vooral oranje: niet alleen prinsjesdag, maar ook mijn borduurwerk. Het hele gebeuren rond prinsjesdag en algemene beschouwingen heb ik mondjesmaat gevolgd. Vrolijk word je er niet van en er veel aan veranderen kun je ook niet.
Bovendien hebben wij als gezin niets te klagen, dus dan wil ik helemaal niet te veel meegaan in hoe naar het allemaal is. Het zal anders zijn als je bijvoorbeeld onzeker bent over je baan of wanneer je misschien zelfs al je baan kwijt bent.
Maar wanneer ik de gebeurtenissen volgde, had ik een oranje borduurwerkje onder handen (want ja, tv), dus voelde ik nog aardig vaderlandslievend. Hopelijk kan ik hiervan een volgende keer meer laten zien...

It's been full moon already, sooner than I expected, so I'm a bit late. But the TUSAL jar is filled with orts from the Nearly Insane quilt. On top op everything you can see orange, a colour I'm currently using.

Autumn has started. On the TUSAL picture is a red spot vaguely visible. It's a Amanita muscaria and it's in our garden. You can see it on the second picture. The mushroom is beautiful, so I made a snapshot of it, together with more visible autumn-details. And the sheep were cute together yesterday, so I decided they could be shared with the blogworld.

In the Netherlands our gorvernment started the new season with 'prinsjesdag' this week. It's the third Tuesday in September every year. The queen and our crownprins and crownprinses come together with the governement and she'll read a piece about the coming year. As you can imagine, the prospects are not that bright, so I decided not to follow in detail what she or our government said about that. We enjoyed the tradition of it all.
Is it familiar that 'our' colour (of the country the Netherlands) is orange? The family of our queen is known by Van Oranje (orange) so that's why Dutch people are fond of orange. Or red white and blue (as Americans...) because of our flag.
That said: I started a very orange stitching project. So it was all orange this week. Maybe I can show something next time.

2 opmerkingen:

mainely stitching zei

Love your little autumn collage picture - so very pretty! :D Happy autumn! :D

Anoniem zei

Prachtige kop foto.
Je huisje is veranderd, leuk !!
En bij een andere blogger(?).

Schitterend zo'n paddestoel !!
Mooie collage.
Ja, je niet te veel mee laten sleuren is beter voor je zelf.

Hihi die draadjespot.
Ik kan wel een emmer vullen zoveel draadjes afval maak ik in een maand !!;-))

MM