zondag 5 juli 2009

Borduurfoto's

Na een flinke plensbui laten we nu het huis even lekker doortochten. De plakkerige warmte wordt nu wat aangenamer, zeker om weer een borduurwerk op te pakken. Toch het nodige gedaan:


Dit is het motief waar ik het de vorige keer al over had. Het is volgens 'het boek' een opvulmotief, afkomstig van een merklap uit de streek van Altona bij de voormalige Deense grens. Eigenlijk had het in het zwart geborduurd moeten worden, maar dit vind ik zelf een mooier resultaat geven. Het is varieted garen van DMC.


Het meisjeskoor ben ik opnieuw aan het borduren, misschien wel voor de verkoop! Dat weet ik nog niet helemaal. Zelf was ik benieuwd naar een versie in een andere kleur. Ook hiervoor heb ik varieted garen gekozen. Deze week heb ik zo veel als mogelijk was, de tenniswedstrijden van Wimbledon gevolgd. Zo'n werkje is dan heel handig: het garen is telkens hetzelfde en het patroon is herhalend. Dat schoot lekker op.

En dat Roger Federer vanmiddag uiteindelijk won, vond ik helemaal top; al had Andy Roddick het eigenlijk ook wel verdiend.

Vandeweek had ik wat nieuwe patronen gescoord. Van een ontwerpster die ik verder niet goed ken, Ellen Chester, heb ik vanmorgen dit kleine pincushion geborduurd. Het was nog behoorlijk priegelen, het was een ontwerp met kruissteken die bv bij het tulpje in vieren waren gedeeld en dan in verschillende kleuren (!).



En dan gaan we nu echt de laatste werk/schoolweek in. Voor DD2 komt het er nu echt op aan; zij is wel klaar, maar hoort deze week of zij over is. Het is heel erg kantje boord...
DS gaat afscheid nemen, dat zal nog wel een paar keer slikken worden. Maar daarna is het dan vrijdag voor iedereen echt vakantie! (eh... behalve voor DH, die moet nog een paar weekjes)

update: Jantine vertelde me nog een paar steekjes te missen in het rood/oranje borduurwerk; ik heb even zitten turen, maar ze heeft helemaal gelijk. Dat wordt dus nu opgelost, daar kan ik helemaal niet tegen!
update 2: klaar!

We had some good rains just now: the weather was awfully sticky, so now it will cool down a bit. Nice, especially to stitch or do any crafts.

I finished some stitching. From the book I mentioned earlier an old motive from a place near Danmark. I loved it because it's a timeless motive. I started another girl's choir from Gerda Bengtsson. My DD1 loved it and I want to see this design in an other colour, so I started it in the varieted floss from DMC.
I stitched on it last week, sitting on the couch watching the Wimbledon tennis matches. Because the design is repeating itself and because of the one colour it is the perfect design to stitch and be able to see the matches too.

And this week I bought some cross stitch designs on ebay. From Ellen Chester is this pincushion design and because it's so little, I decided to gave it a go this morning. It was finished in about an hour, but it was still a bit difficult because of her use of the cross-stitch: she diveded it sometimes in 4 parts and those parts had to be stitched in different colours...

This is truly the final week before summerbreak. DS and I have to go to school one more week. The girls are done with school now, but DD2 doesn't know yet if she will visit the next grade next year. We'll wait and see.
After this week all of us, except DH, are having our summerbreak!!

update: Jantine told me there were a few stitches missing in the red/orange design. It took me a few moments, but then I saw it and she's totally right. I'm fixing it right now!
update 2: done!

5 opmerkingen:

Jantine zei

Wat een schitterend rood opvulpatroontje! Ik had dezelfde kleuren en hetzelfde patroon kunnen kiezen. Volgens mij mis je rechtsonder nog een paar steekjes, er zit ergens een iets groter gat!

Corrieneeltje zei

Wat leuk Anneke dat jij ook met dat garen van DMC bezig bent, ik ben het ook aan het gebruiken, maar dan nog weer anders. Heel mooi motief en het koor wordt alweer heel mooi.
Ik heb gisteren een topdag gehad met de wedstrijd tussen Federer en Roddick, denk er precies eender over, wat een zinderende laatste det ook! Ik was ook helemaal verguld met het bezoek van Pete Sampras, mijn allergrootste favoriet in zijn tijd. Jammer dat Wimbledon voorbij is. Succes gewenst voor de scholieren!

mainely stitching zei

Everything looks great to me. I'd never have noticed any missing stitches, LOL!

Anoniem zei

Knap van Jantine, ik had het vast gemist de ontbrekende steekjes ;) Nog even duimen dan voor DD2 en dan heerlijk vakantie, geniet ervan. Je bent alvast heerlijk bezig met m,ooie werkjes, leuk dat in kleur verlopende garen!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Heidi zei

Ziet er allemaal geweldig uit! Ik denk deze regen is goed voor het afkoelen van de hitte maar ook voor het borduren. Je hebt veel gedaan Anneke.

Hugs en groetjes ~
Heidi