dinsdag 2 september 2008

Na zonneschijn komt regen

Het is maar goed dat we afgelopen zondag zo uitgebreid genoten hebben van de prachtige dag. Nu is het wel anders, op dit moment is het donker en het regent. Een koffie, lekkere muziek en een vest maken veel goed, maar het is ineens herfst.
Vanmorgen reed ik naar huis en zag, samen met mijn dochter als getuige (!), heel wat bladeren van de bomen vallen. Vinden jullie ook niet dat er al heel veel van de bomen komt: eikels, kastanjes en ja, bladeren? Heel vroeg, volgens mij.

En ook: pepernoten!


Langzamerhand weten we dat die eind augustus, begin september op de kramen en in de winkels komen te liggen, dus maken we er thuis een wedstrijdje van: wie ziet ze het eerst? DD1 zag ze vorige week woensdag op de markt bij 't Stoepje en die heeft de primeur wel eerder gehad. Zaterdag zag ik de eerste pepernoten bij de HEMA en ook de supermarkt lag vanmorgen vol.

Mijn Christmas Sampler van Prairie Schooler is op een paar steekjes na klaar. Die hoop ik later vanavond nog af te maken, eerst nog wat 'huiswerk'. Een foto lukt misschien morgen overdag beter, als het ten minste niet weer zulk donker weer is.

Verder heb ik een paar jaargangen van de oude STEEK doorgebladerd. Mijn hok komt om van de bladen Handwerken, Steek, Anna en natuurlijk de Ariadne. Heerlijk om te hebben, heel leuk om af en toe eens door te kijken. Veel is gedateerd, veel dingen komen terug en er staan prachtige tijdloze dingen in.




Dit is zo'n item wat terug is gekomen: mail art. Deze scan is uit een Steek van juli 1986. Raar om ook voor jezelf terug te denken hoe je leven er toen uitzag... Zelf deed ik toen vakantiewerk in Den Haag om wat geld te verdienen voor ik ging studeren.

8 opmerkingen:

mainely stitching zei

Wow, the weather turned so abruptly, didn't it? Hard to believe!

Anoniem zei

Vandaag was het hier nog een lekkere dag maar vanavond is hier ook de regen naar toe gekomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hefst heerlijk vind!!
De bladeren, de eikeltjes, de egeltjes, de regen......
Kaarsjes aan en lekker huiselijk....

Pepernoten... mmm....ik pik er eentje!!

Veel succes met het afronden van je borduurwerk!!

Anoniem zei

Sorry ,maar dat zijn kruidnoten!!Zo jammer dat iedereen dat door elkaar haalt...pepernoten zijn di zachte kussentjes. Nou ja hoe dan ook ,ze blijven beiden lekker,
bakkersdochter Hilly

Anoniem zei

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://bp3.blogger.com/_ynzQW6_AKLg/R0_kVu94JLI/AAAAAAAAAD8/kiUCJfU_Z5E/s1600-R/pepernoten.jpg&imgrefurl=

Anoniem zei

deze werkt beter:
http://kokenindebrouwerij.blogspot.com/2007/11/pepernoten.html
groetjes

Annemarie zei

Nou ja, pepernoten of kruidnoten: ze kunnen wat mij betreft niet vroeg genoeg in de winkel liggen :o)
En Mail Art in de jaren tachtig? Toen al? Even kijken, hoor... in die tijd liep ik ook in Den Haag rond. Doel: spijbelen. Lekker makkelijk, met de Sprinter van Zoetermeer naar het Haagse.

Anoniem zei

JAA, DD heeft ze ook al gezien !!!

Ik WACHT er nog effe mee.
(heb net een mopper logje in de maak daarover:-))

Heerlijk die oude bladen.
Liggen ook veel herinneringen in.
Bij sommigen weet ik niet meer wat ik mooi vond en dat vind ik dan jammer :-))

mm

Anoniem zei

De herfst begint vroeg dit jaar, zo vertelde ik tegen mijn huisgenoten. Volgens mij ook vroeger dan andere jaren.

Pepernoten/kruidnoten komen er bij mij voorlopig niet in!:-)

Grapppig om in een blad van 1986 Mailart terug te vinden.