donderdag 10 januari 2013

DE KLOSJES ZIJN KLAAR - ENOUGH SPOOL-BLOCKS!

 De doos met stofjes van m'n schoonmoeder leverde de stofjes voor de laatste klosjes die nog gemaakt moesten worden.

beetje treurig zo'n doos, dat moet eigenlijk beter worden uitgezocht
Voor 6 klosjes had ik een 'nieuw' basisstofje nodig, die haalde ik uit m'n voorraad.
Hier liggen de stukjes voor de laatste 7 klosjes.











Ze zijn genaaid, je kunt de overgang naar het nieuwe stofje zien. Het blauwe blokje heeft zelfs twee verschillende basisstofjes...
 

De 34 klosjes die nog op de lijst stonden om te worden gemaakt:

 


Na het maken van 216 klosjes zijn de template-stukjes nog prima - je hebt er maar twee nodig en ik heb ze gemaakt van paternoplaat.
 


Inmiddels zijn deze blokjes gestreken en probeer ik de tijd te vinden om alle blokjes uit te leggen en een goede rangschikking te maken.

I took a box filled with fabrics I got from my MIL and made a choice for the spools there were left to make.
The basic fabric was all gone, so I took another fabric from my stash.
I used it for only 6 blocks.
The pictures are from the last 7 spools I made, you can see the transition in the basic fabric.
One spool has both basic fabrics in it...
Once I was one I made 4 piles from the 34 blocks.
There are only two templates you use in this block and they are still in a good shape.
The blocks are all ironed now and I'll try to find some time to chose a order to sew them together.

4 opmerkingen:

Opoe gea zei

Wat goed dat de klosjes klaar zijn
Ik ben nieuwsschierig naar het geheel
Lijkt me wel heel mooi
Groetjes Gea

Ineke Hulzebos zei

Ik kijk uit naar hoe het eruit gaat zien!

Annelies zei

Je gaat goed !

Monica zei

Leuk hoor dat ze klaar zijn, succes met het aan elkaar zetten. Inderdaad, 'maar twee' patroondeeltjes, maar hoeveel blokjes...ha ha...