woensdag 14 november 2012

MOEDER - 1950 - MOTHER

Nog een keer uit het maandblad 'Moeder' uit 1950.
Volgens mij was het kortgeleden dat ik ergens las over het brei-hulpstukje dat ik nu ook in dit tijdschrift tegenkwam.
Toen was het een noviteit:



En de breipatronen van toen zijn nu ook (bijna) weer hip.
Van dit mutsje ben ik niet zo zeker...

Maar er zijn genoeg moeders die hun kleine dochtertje weer zo'n jurkje aantrekken.
Het blijft leuk om te lezen!

Again about the old magazines: it's called 'Mother' and came out every month.

The first pictures is about a knitting tool, I think I read about it in blogland the other day.
Some designs are oldfashioned, but with the knitting revival most designs are knittable these days too.
What do you think?

2 opmerkingen:

Monica zei

Oh, wat is het toch super leuk om die oude tijdschriften te zien. Het mutsje vind ik eigenlijk wel schattig hoor!

Anoniem zei

Dat hulpstukje had mijn Moeder ook.Ze vond het wel een onding en heeft het nooit meer gebruikt.
Als m'n dochter nog klein zou zijn,zou ik het haar in de zomer opdoen!
Leuk al die oude patronen.
Trouwens je bloghooft(noem je dat zo?)vind ik ook zo leuk.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe