vrijdag 13 juli 2012

IN DE TIJDMACHINE - A BIT OF TIME TRAVELING

Alweer máánden geleden, in maart, maakte ik een finishfinishlijst, om me op het rechte pad te houden. 
Het heeft wel een beetje gewerkt: ik ben weinig nieuws begonnen en wat ik nieuw maakte heb ik gelijk afgewerkt (één paasei)

Tussen al het aanrommelen van de laatste tijd heb ik deze week maar een borduurtje gepakt, waarvan ik wel wist hoe ik die zou finishen. 
Mijn drempel is dan om het goede stofje erbij te vinden, en welk knoopje kies je er dan nog bij... 

 Dus nu een paar maanden vooruitdenken: dit is het resultaat.
Voor een dergelijke foto had ik chocolademunten en -kikkers bewaard!
pietjesbiscornu - eigen ontwerp
afwerkstofje goed in beeld!
En nog iets uit de tijdmachine-oude-doos. 
DS ruimde deze week z'n kamer en kasten op. 
Veel is bagger en het zinnetje dat ik het meest gebruik is: 'Gooi maar weg!' Maar er zitten natuurlijk pareltjes tussen. 
Deze superparel bewaren we zeker :-) 

briefje uit kleutertijd DS





Tot slot: mijn finishfinishlijst bijgewerkt:

Mónths ago, in March, I made a finishfinishlist for all my finised stitching projects. 
I'm a terrible finisher and wanted to give myself a stimulans to finish things before starting new projects. 

Well, it has worked a tiny bit. 
I only started one other little project and finished that the minute I put in the last stitch, maybe your remember my Easteregg. The one finish I made was putting a stitched piece in a beautiful frame. 

Now, wandering about in creativity, I took another project, because I knew how to finish it: as biscornu. 
The things that stopped me, were: finding the right fabric and button. 
But when decided, I finished it. 
The biscornu is my own design about black Peters, from our Sinterklaas-festivities on December 5th. 
The goodies laying around are about that too. 
So that's for the future... 

And back in time again: when my DS (almost 13) was about 4 years old, he started reading and writing. 
It's not unusual, but he wrote a lovely note about his mother. 
With lots of errors he wrote: mom is the loving mom of my life... 
Isn't that sweet, especially when you see it again almost ten years later. 

Well, take a look at my finish list without the two little projects I finished crossed away.

4 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een leuk borduurtje en het lapje past er goed bij. Zo'n lief briefje doe je toch nooit weg!!!
Fijn weekend

Heidi Kuijer zei

Oh wat ben ik WEG VAN je Zwarte Piet biscornu. Wat is die LEUK!!! Ik verlang naar december als ik het ziet. Gezelligheid op z'n best! *zucht* Maar dat komt gauw genoeg toch?

Ik heb ook een UFO lijst gemaakt voor 2012 en het helpt echt om alles op te schrijven. Gefeliciteerd met al je finishes! Zeker weten komen er veel meer aan.....

Hugs en groetjes ~
Heidi

Carolien zei

Tadaah, een finish! Leuk, die Hollandse biscornu, zal ik maar zeggen.
Onbetaalbaar briefje natuurlijk ...

Fijne dag & groetjes,
Carolien

Monique zei

Die biscornu is leuk, sinterklaas is voor mij de gezelligste tijd van het jaar.
Heerlijk die briefjes ze zijn goud waard.