zaterdag 14 april 2012

PARASKEVIDEKATRIA-FOBIE

Gisteren hoorde ik dat woord voor het eerst: het is een fobie voor vrijdag de dertiende! Weer wat geleerd, maar ik denk dat ik het niet kan onthouden.

Wat gisteren wel grappig was, juist op vrijdag de 13e, was deze zwarte kat. Hij joeg op een ekster en klom hoog de boom in. Maar deze ekster zat hem min of meer uit te lachen en schuifelde steeds dichter bij. Nee, met deze zwarte kat werd het niks op vrijdag de 13e.

Dit weekend doen we een Pasen rerun voor de lekkernijen: DD1 is dit weekend thuis en had vorig weekend geen lekkers in huis gehaald. Ik ga verder gewoon door met m'n grotere projecten en geniet van de uitlopende kastanjetakken in huis.


4 opmerkingen:

marcella zei

ik las het woord gisteren ook voor het eerst..gelukkig heb ik de fobie niet :)
Ooit had ik een geheel zwarte kat..ook toen gebeurde er niets op mijn 13e vrijdagen.

barbara zei

That is a funny black-cat story for Friday the 13th. Normally this is a day I do not like, but it worked out well for me this time. ;)

Caroline zei

Ik lees dit "gekke"moeilijke" woord voor het eerst en kan er geen kop en staart aan ontdekken. Het zal wel :-)) Wel een leuk verhaal. Geniet van je handwerk en je takken. Dat doen we hier ook vandaag.......genieten van de gewone dingen, even niets moeten!!

groetjessss

Anny zei

Heb zelfs moeite om het woord uit te spreken. En... met een chocoladeei achter de kiezen lunt het spoeltjes maken vast en zeker nog beter ;-)Ze worden leuk die spoeltjes!