maandag 25 oktober 2010

Gewoon proberen - Just trying


Enig idee wat dit is?
Bij mij roept het vage herinneringen op: toen ik vroeger een Rubik Puzzelkubus had (weet je nog?), had ik daarbij ook zo'n 'wonderpapiertje' met aanwijzingen: als ik die volgde, kon ik die Kubus oplossen.
Nou, déze papiertjes zijn het vertaalde 'recept' van een haaksel wat ik eens wilde proberen. Zomaar ineens. Het is een Amerikaans patroon, dat ik met hulp van internet vertaalde naar Nederlandse haakbegrippen. Toen ik deze papiertjes met m'n gekrabbel klaar had liggen, zette ik het bordje 'niet storen' neer... en ging aan de slag. Bang dat ik, als ik afgeleid werd, niet meer zou weten waar ik gebleven was!
Dus in een keer doorgehaakt. Met een resultaat. Weliswaar niet helemaal recht, maar toch viel het me mee, gezien de roestige staat van mijn haakvaardigheid.

Herkennen jullie het roze papier ;-). Dat was nodig voor de scan. Ik denk dat vooral het haken van clusters niet goed is gegaan. Mocht iemand daarop nog licht kunnen werpen, graag.

Nog een ander probeersel, niet per se origineel, maar wel wat ik graag wil maken. Het is (ook) voor kerst. Misschien wordt het niks, maar niet geschoten is altijd mis. Heerlijk, dit gerommel.

2 opmerkingen:

Ria, zei

Hoi Anneke, ik vind dat het met je haakvaardigheid wel mee valt hoor, gezien het resultaat. Leuk haakseltje. wat bedoel je met clusters? en ja, je dagelijkse omgeving ervaar je als 'gewoon', en daardoor krijgt het meestal minder aandacht dan het verdient. Maar de zwijnen kunnen toch niet over de roosters of langs de afrasteringen?

D1 zei

Beautifully. Is het dinsdag probeelseldag of gerommeldag? Ik ga weer verder leren. Ciao!