donderdag 19 augustus 2010

PROBLEEMPJE

Gisteren lukte het écht niet om een logje te plaatsen, maar ik weet niet of het veel mensen opgevallen is...

Sinds we terug zijn van vakantie ben ik (weer eens) m'n voorraad oude handwerktijdschriften aan het doorkijken. Ik heb hier ordners vol ANNA's, Ariadnes, Steek/Handwerken en Handwerken zonder Grenzen staan. En dan heb ik het niet over de oude KNIPModes of bv Quiltmania's die wat jonger zijn en er ook nog tussen liggen.

De tijdschriften zelf zijn gelukkig wel redelijk geordend. Maar elke keer als ik ze doorblader, zie ik dingen die ik óóit nog wel eens wil maken; en dan verdwijnen die projecten weer in de grote stapel.
Laatst heb ik een paar patronen uit de ANNA die ik erg leuk vond, zelfs overgetekend in PC Stitch omdat bij de ene ANNA het werkblad ontbrak en bij de andere de werktekening erg onduidelijk is. Die zijn dus 'gered' en wat meer zichtbaar voor mij.



Deze 'geluksbrengers' komen uit de ANNA, een uit 1984 en een uit 1985

Het doorbladeren en lezen vind ik erg leuk om te doen. Toch vind ik het wel een klein probleem dat er zo veel patronen zijn die eigenlijk gewoon 'verdwijnen' op deze manier. Omdat er copyright op zit, kun je de patronen niet publiceren en delen. Het zijn wel patronen die in deze tijd kunnen passen.

Voor mezelf probeer ik nu regelmatig de afbeeldingen van patronen die ik wil onthouden of ooit nog eens wil maken, in te scannen en bij elkaar in een bewaarmapje te zetten. Kijken of dat werkt (al heb ik net als veel anderen) al veel te veel projecten op stapel staan om er werkelijk nog eens tijd voor te krijgen...

Nog een voorbeeldje uit ANNA 1989:


Yesterday was gone before I could take a breath, but here I am again.

Since we're back from our vacation, I'm looking through some old craftsmagazines I own. Some, let's be honest, I have piles and piles of old magazines. I enjoy looking through them. I always see projects which I want to some - once. But then these projects silently disappear in the big piles.
Lately I 'restaured' some designs I liked by putting them in the computer. From one project the description was missing and from another one the description was too bad to read. So I 'saved' them and now they're more visible to me.

It's a pity that these magazines have so much good designs and projects, but they disappear because they're too old and not to be found on the internet to remember that they exist. They're really likeable, even in this day of age. I wish I knew a way to preserve them, not only for me.
As a solution for myself, I try to scan the pictures from projects I really like, to help me remember what is in these magazines. I don't know a better way right now.

3 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke patroontjes om te bewaren... Ik heb ooit alles weggedaan.DOM DOM DOM!!

Goed idee om ze te scannen en dan zeker 200 jaar te worden... haha
:o)

Heidi zei

*zucht* Wat vind ik deze patronen mooi! De enne is toch van een kinder verhaal over een oude dame die een kussen uitschud om sneeuw te maken of zoiets? En Holly Hobbie is altijd een favoriete van mij! Soms zijn de oude tijdschiften het leukste. Wat geluk om die te hebben.

Hugs en groetjes ~
Heidi

Marianne zei

wat leuk...holly hobbie!

wat een goede manier om ze te bewaren
( en ja...ik wil ook graag 200 worden ;-) )