dinsdag 21 juli 2009

Dinsdag



Afbeelding is afkomstig van Attic 24

Tegen mijn verwachting in blog ik minder in plaats van meer. De dagen gaan gewoon voorbij, ik ben bezig met van alles en nog wat. Alle regelmaat is weg, wat zowel lekker als minder lekker is. Onze oudste twee dochters hebben een zomerbaantje, met onregelmatige werktijden, dus van hen weet ik vaak al niet hoe laat ze weg zijn of hoe laat weer thuis of een hele dag niet weg hoeven. De jongere kinderen zijn grotendeels om me heen en dat is meestal gezellig aanrommelen.

Ook heb ik het gevoel toch een soort zomerschoonmaak te moeten houden: nu kan alles even lekker achter elkaar door naar buiten, van z'n plaats enz. Maar ja, in de vakantie nog steeds niet m'n favoriete bezigheid!!

Gelukkig hebben we het borduren/quilten/haken nog.
Allereerst: Jantine meldde terecht dat het verbeterde product van m'n oranje borduursel wel een opvulling van gaatjes was geweest, maar niet een opvulling van de juiste gaatjes. Toen ik haar commentaar las, keek ik goed en zag het toen wél direct: het klopte inderdaad niet! Het draadje had ik nog in een van m'n borduurnaalden zitten, dus toen de eerste 'stop' en het nu wel goed verbeterd. En nog drie keer gecheckt: ja, nu klopt het echt. Maar jullie mogen me op m'n blauwe ogen geloven (ja, ze zijn echt blauw); ik ga het niet nog een keer vertonen!

De laatste dagen wat genaaid aan een supersimpele, misschien (zeker weten eigenlijk) niet zo'n mooie quilt. Lekker simpel, bedoeld om oude lapjes te gebruiken en om als eindresultaat een quilt te hebben die ik in m'n auto kan leggen om bij me te hebben.
Met borduren bezig geweest, maar niet met borduurgaren...
En de laatste dagen wat geprobeerd te haken. De foto hierboven is van Lucy, die heel veel leuke en kleurige projecten van haar haaknaald laat komen. Ze heeft ook een aantal leuke tutorials en het is een genot om haar kleurige blog te lezen. Mijn eindresultaat tot nu toe zijn 3 granny squares, blokjes die ik eerder al in het klein maakte, en ook in m'n jeugd (!) al gehaakt heb om mee te helpen met zo'n ouderwets Roseanne-achtig kleed. Deze kleden zijn weer terug van weggeweest.

Zou het zo blijven zijn: eerst vinden we alles collectief leuk, dan raakt het collectief uit de gratie en op een gegeven moment wordt het dan toch weer hip???

The picture above is from Lucy, from Attic 24 (link below the picture).
Our free time is going by and we are busy and lazy at the same time. DD1 and DD2 are working this Summer with different workhours, so most of the time I don't know who is working when. They have even days they don't have to work. Our DD3 and DS only leave me from time to time, but we have nice days, nothing very special so far.

I feel like I have to clean the place, now I have the time. The weather is good and structure is gone, so it should be easier. But it's not my favorite way of spending my time, so I'm not making great progress there.

I have been stitching, quilting and crocheting. A bit of everything, nothing big. I tried the granny squares and have done 3... It reminded me of the squares I used to crochet when I was a youngster. The Afghans were very populair then and they are populair now.

Is it the circle of life: we all find something great, then we all find something not-so-great but oldfashioned and after a number of years it will become very modern again.

1 opmerking:

mainely stitching zei

I loved the granny square afghans we had when I was a kid. :D I still think they're very cool.

Glad to hear you're enjoying your summer days so far! :D