dinsdag 3 februari 2009

Tagged



De eerste HD van 2009!
Mijn geheime agenda was om dit borduurwerk in 1 maand af te krijgen. Op een paar 'illegale' steekjes afgelopen zondag (1 februari) na, is dat grotendeels gelukt!

Na 1 maand 2009 vind ik zelf dat ik wel wat goede voornemens heb gehouden. Méér geblogd, al had ik in januari 2008 10 logjes gezet tegen 6 nu. Maar in vergelijking met de maanden ervoor heb ik wel meer geblogd.
Ook heb ik wat steekjes aan een WIP gedaan, de wantjes, maar die zijn toch nog niet helemaal af.
Een eigen borduurontwerpje heb ik wel gemaakt en die ben ik nu aan het borduren. Nog even geduld...
Ik heb nog géén nieuwe ontwerpen gekocht, al was de verleiding af en toe wel groot. Wel heb ik heel wat oude bladen doorgekeken (genieten!) en meer gecomputerd. Ach ja, ik zou mezelf niet te veel opleggen, toch?

Barbara heeft me getagged om over 5 verslavingen wat te vertellen. Nu is het natuurlijk wel de bedoeling dat ik dan ook wat nieuws te vertellen heb... ik doe m'n best:
1. borduren
met stip op 1, een gezonde verslaving lijkt me. Wel heb ik gemerkt vooral lekker te borduren bij een tv-programma. 'Alleen maar' borduren vind ik wat stilletjes.
2. tijdschriften
bijna elke week is er wel een tijdschrift dat ik 'moet' hebben. Vooral over borduren of quilten, maar soms ook een leesblad. M'n laatste aankoop: 101 woonideeen.
3. computer
;-( weer geen nieuws; op dit moment ben ik redenen aan het verzinnen om toch ook nog een eigen laptop aan te schaffen. Heeft iemand aanvullingen?
4. stofjes kopen
met de luxe van een eigen hok genoeg ruimte om spullen op te bergen. Zou je denken, maar toch ligt het hier alweer veel te vol!
5. senseo
een paar weken genoten van een Senseo-apparaat. Op dit moment staat het niet in ons huis, maar ik vind het heerlijk! Nu behelp ik me met een Puc-apparaat, maar het is toch echt niet hetzelfde.

Wat hier niet in paste: onze kinderen. Toch: ik ben dol op ze, ze kosten heel veel tijd en er gaat heel wat geld in zitten... Een heel gezonde 'verslaving', lijkt me.
Onze oudste is vorige week 18 geworden en dat is een hele mijlpaal om te vieren!
(en: ik tag geen andere bloggers meer, ik heb het al heel vaak zien staan. Voel je vrij als je nog geen verslavingen hebt opgebiecht)

Wat ik ook nog een leuk blogitem vond: de vierde afbeelding uit je vierde map onder 'Afbeeldingen'. Het is een beetje een saaie, dat komt omdat ik veel opsla wat ik nog eens nodig kan hebben voor m'n PSP-creaties, ook een sub-verslaving:



My first HD in 2009! It's called Bed Time Prayer and it's from Carriage House Samplings. It was a joy to stitch, and my hidden agenda was to finish it in January. Well, I had to put in a few 'illegal' February-stitches, but now it's done.
And when I'm looking at a month after my new years resolutions, I have to conclude that I'm doing okay. Not great, but okay: I haven't bought any new designs, I made an design of my own (which I'm stichting right now), blogged more then the last months of 2008 and tried to visit more blogs of others.

Barbara tagged me to tell about 5 addictions:
1. cross stitch, without a doubt
2. buying magazines, I have way to many, but can't stop
3. computer: well, you all can understand that
4. buying fabrics, not that I need more, but you don't know when you need some...
5. Senseo-machine: a coffeemaker for one. It's ideal!

I can't mention my kids as an addiction, but I should: I love them, they take lots and lots of time and money...
My first daughter turned 18 last week, a milestone we had to celebrate big.

And the last picture is of an other blogitem: take the fourth picture from the forth map in your 'Pictures'. My picture is a bit boring, I know; it's one of the many pictures I have saved to use in PSP one day...

8 opmerkingen:

Anoniem zei

hahaha...mooie foto!!

Wat heerlijk om weer wat af te hebben. En die paar illigale steekjes vergeten wij maar snel. Erg mooi borduurwerk!!

Annelies zei

Je borduurwerk is erg mooi ! Snel gedaan hoor.

mainely stitching zei

This is a GREAT design! It's one by Carriage House Samplings, right? Congratulations on a beautiful finish.

Kids as an addiction ... LOL! That's a great one!

Annemarie zei

Ik vind je eerste HD van het jaar ook wel heel erg bijzonder buitengewoon mooi! En dat allemaal in een maand. Dat belooft veel goeds!

Corrieneeltje zei

Prachtig is je borduurwerk Anneke en ik hoop dat het ook is zoals er "geschreven" staat! Keurige versalvingen hoor! Een reden voor een laptop voor mij was dat ik dan niet meer op een achteraf kamertje urenlang achter de computer zat, maar nu heel gezellig aan de grote tafel in de huiskamer urenlang achter de laptop zit ;- )) Af en toe gezellig samen babbelen, samen koffie drinken, elkaar leuke dingen voorlezen, Jan uit zijn boek ik van de weblogs of andere sites, super sociaal gebeuren toch?!

Anoniem zei

@corrie: eigenlijk vind ik dat ook wel een heel goede reden....

@barbara: it's Carriage House Samplings: Bed Time Prayer, you were right

anneke

Carolien zei

Prachtig borduurwerk, Anneke!

Groeten, Carolien

Anoniem zei

Prachtig borduurwerk en lekker AF !!

Goede voornemens.
Ja, die PC wil wat maar geeft ook veel.

Bekende verslavingen.
Oei,oei, waar hebben we allemaal last van !!;-)

mm