zaterdag 17 januari 2009

Dikke dooi

Een kleine week later, en bijna niets herinnert meer aan de ijsdagen die we gehad hebben. Zoals een weervrouw maandag al zei: Dikke dooi... Het ging vanaf maandag wel heel hard.

Wel is het (weer) echt binnenzit-weer. De momenten dát ik thuis ben, zijn dan ook genieten van droogte en warmte. Vrijdag heb ik zelfs wat 'illegaal' geborduurd: eigenlijk moesten er wel dingen gebeuren in huis, maar ik heb wat tijd genomen om ook wat te kunnen borduren.
Net als Peaceful Paradise is Bedtimeprayer een heerlijk borduurwerk om te maken. Dat is toch wel een groot voordeel van sommige patronen: je kunt lekker dóórgaan, zonder dat je heel veel draden moet wisselen.

Zo ziet bedtimeprayer er op dit moment uit. Dit is dus het borduurwerk waar ik op 1 januari mee begonnen ben.


Voorzichtig kijk ik ook weer naar wat WIP's die er nog liggen. Een van die wachtende werkjes is een ontwerp van DMC. Het wordt geborduurd met Light Effects-garen en ik vind het een ramp! Het is maar een klein ontwerpje, dus het zou zo klaar moeten zijn, maar met dit garen word ik er meer geirriteerd van dan dat het plezier geeft. Voor de laatste steekjes, want het zijn er echt niet veel meer, heb ik besloten mijn eigen garen te kiezen en de geleverde garens links te laten liggen. Geen Light-Effects meer voor mij...



Wat zijn jullie ervaringen met dit soort garen? Ik heb ook nog glow-in-the-dark-garen liggen en wil daar nog wat mee doen, maar als dat ook zo vervelend borduurt, is m'n animo wel wat minder.

En dan nog een vraagje: uit oude Ariadnes van 1985 enz heb ik borduurwerkjes in m'n computer gezet die wel op de bladzijden te vinden zijn, maar niet in het werkschrift. Eigenlijk vind ik het zo jammer dat ál die borduurwerkjes min of meer in de vergetelheid zullen raken. Weten jullie hoe het zit met copyright? Soms is duidelijk wie die borduurtjes heeft ontworpen, maar vaak is het voor mij niet terug te vinden. Ter zijner tijd zou ik er namelijk ook wel wat hier willen neerzetten als freebies.

The cold weather is gone. It's rainy outside and no more skating for us, Dutch people... The weather invites us to stay inside, so we still can enjoy the comfort of our homes.

I have stitched on Bedtimeprayer the last few weeks. It's a lovely project to stitch and sometimes it's hard to put it down. Last Friday I did some 'illegal' stitches: I had to do the housework, but decided to stitch for some time!

The pictures of the mittens is from DMC. It has to be stitched with Light-Effect floss and I just hate it! So I put it aside and will choose my own floss to finish it. I don't want to use it again. I also have glow-in-the-dark floss and I hope I can stitch a lot better with that! Do you have any experience with these kinds of floss. Please let me know.


6 opmerkingen:

Annelies zei

Wat ben je met een mooi borduurwerk begonnen. Lijkt me heerlijk om aan te werken.
Voor de patronen moet je Ariadne toestemming vragen ze op je web-log te zetten. Ik ben al twee keer iets op een web-log tegengekomen, waarbij stond dat Ariadne toestemming had gegeven.

Carolien zei

Hallo Anneke,

Wat heb je al veel geborduurd in het nieuwe jaar! Leuke patronen ook. Ik heb geen ervaring met Light Effect-draden, helaas.
Succes ermee en een fijn weekend!

Groet, Carolien

mainely stitching zei

I am also no fan of Light Effects or the other special effects DMC products. I've used it once in a while but I'd hate to do a whole project in it!

Love your other project!!

Anoniem zei

Prachtig je borduurwerk !

Dat garen heb ik geen ervaring mee.
Zal er maar niet aan beginnen ook nu ik dit zo lees !

Ik weet van Corrie dat zij contact heeft gehad met de redaktie van Ariadne !!

mm

Corrieneeltje zei

Hallo Anneke, je hebt weer iets heel moois onder handen, een plaatje is het nu al! Het wonderlijke van dit soort patronen vind ik dat ze veel groter lijken dan wanneer je ze van dichtbij bekijkt.
Dat speciale garen van DMC, of het nu light effect, goud- en zilvergaren, linnen of iets anders is, ik vind het allemaal vreselijk om mee te werken en ebgin er liever niet meer aan. Linnen valt dan nog het meeste mee.

Wat de copyrights betreft, ik was het niet die Ariadne geschreven heeft, maar ik heb wel een keer toestemming gekregen van DMC voor het doorgeven van een patroon. Janet van Nenne Desings plaatst ook regelmatig oude Ariadne patroontjes en ik denk dat zij het wel zal weten Anneke. Ben benieuwd! Ik heb ook die leuke quaker-snowman gedownloadt en er stonden nog meer leuke patroontjes op die site, dankjewel voor de tip!

Anoniem zei

Volgens mij kun je gewoon de huidige redactie van de Ariadne mailen en vragen. Dat is ook gebeurd met de Marken sjaal. Succes.